TREATMENT 3

PREMIUM 

En avancerad 2-komponentsbehandling med STC keramiskt lackskydd samt HPC Top Coat som ger en exceptionellt hydrofobisk yta. Vatten och smuts rinner av bilen som om den vore nyvaxad – dag efter dag. Detta innebär att din bil inte bara ser renare ut längre utan också blir betydligt lättare att tvätta och underhålla. Även i regniga eller leriga miljöer förblir bilen skyddad och glänsande.

  • Dekontaminering
  • Polering i flera steg
  • Keramiskt lackskydd
  • TopCoat

Dekonaminering

Vi inleder med en noggrann dekontaminering av bilens kaross för att skapa en ren och förberedd grund. Först avlägsnar vi flygrost och kalkbeläggningar med specialprodukter som effektivt löser upp partiklar utan att skada lacken. Därefter tar vi oss an asfaltsfläckar och fälgrengöring med kraftfulla men skonsamma medel som bryter ner smuts och tjära.

När föroreningarna är borta följer en djupgående rengöring. Ett tjockt lager av skum appliceras i ett så kallat foamtreatment för att lossa kvarvarande smutspartiklar, som sedan sköljs av med högtryckstvätt. Därefter tvättas bilen noggrant för hand med schampo och hinkar utrustade med grit-guards, vilket förhindrar att smuts återförs till ytan och orsakar repor. Slutligen torkas karossen varsamt av med mikrofiberdukar för att lämna ytan fullständigt ren och redo för nästa steg i behandlingen.

Rubbing och polering

Efter att lacken är rengjord genom fortsätter vi med rubbing och polering i ett antal steg beroende på lackens skick Steg för steg för att återställa och förbättra bilens yta.

Först bearbetar vi lacken med rubbing för att ta bort repor och skavanker. Detta ger en jämn och slät yta som fungerar som en stabil grund poleringen som skapar den djupgående glansen.

Lackförsegling

STC + HPC 

STC är en keramisk behandling som består av 70 % fysisk och 30 % kemisk försegling. Det är en komplett skyddsförsegling som ger långvarigt skydd och hög motståndskraft mot repor samt föroreningar som vägsalt, tjära, surt regn, luftföroreningar och UV-strålar.

HPC Top Coat binder kemiskt med STC och skapar ett hydrofobiskt membran vilket säkerställer enastående hållbarhet i upp till 6000 km.